Lowongan Kerja PT. Matahari Department Store Tbk update terbaru
PT. Matahari Department Store Tbk. adalah sebuah syarikat runcit terkemuka dengan lebih daripada 150 kedai di seluruh Indonesia. Matahari membuka outlet pertamanya, kedai pakaian kanak-kanak, pada 24 Oktober 1958 di Pasar Baru, Jakarta. Sejak melancarkan gedung serba moden yang pertama di Indonesia pada tahun 1972, Syarikat telah memperluas jejaknya di seluruh kepulauan.
Sekarang ini terdapat lebih daripada 60 bandar raya, Matahari disokong oleh lebih daripada 60,000 orang di kedainya dengan jumlah lebih daripada 6000 pembekal & rakan perniagaan di seluruh Indonesia, dan lebih daripada 90% pembelian langsung diperoleh dari dalam negeri, menjadikannya fenomena yang benar-benar nasional. Barisan eksklusif Sun, yang hanya dijual di kedai-kedai Syarikat, diberi nilai di kalangan jenama bergaya yang paling berpatutan oleh pengguna, dan Matahari secara konsisten diiktiraf sebagai kedai jabatan pilihan Indonesia.
Dengan visi kami menjadi Peruncit Terpilih di Indonesia, Matahari ingin menjadi bukan sahaja rantaian kedai serbaneka terbesar dan paling dipercayai di Indonesia tetapi juga pilihan pertama pelanggan Indonesia untuk semua keperluan fesyen mereka. Matahari akan terus berusaha memenuhi jangkauan pelanggan yang luas, memberikan pengalaman membeli-belah yang berkualiti sesuai dengan selera Indonesia.
Kami secara konsisten menyediakan produk dan perkhidmatan fesyen yang sesuai untuk meningkatkan kualiti hidup pelanggan. Pangkalan pelanggan kami yang semakin meningkat bukan sahaja melibatkan peningkatan lokasi Matahari, tetapi juga menawarkan pilihan pakaian, produk rumah dan kecantikan yang menggembirakan pelanggan dan memenuhi keperluan mereka. Dalam mengekalkan hubungan yang rapat dengan para pelanggan, Matahari berhasrat untuk menyesuaikan diri dengan perubahan gaya hidup pelanggan, menjangka keperluan masa depan, dan memastikan kedai kami kekal sebagai tempat yang menarik untuk berbelanja dengan kakitangan yang bermanfaat dan berpengetahuan. Itulah yang menjadikan kita syarikat pilihan.
PT. Matahari Department Store Tbk. (Matahari) adalah kedai jabatan terbesar dan paling dihormati di Indonesia dan sebagai peneraju pasaran dalam penjualan pakaian, aksesori dan produk kecantikan di segmen gedung jabatan.
Matahari adalah tempat yang tepat untuk bekerja dan meletakkan Sumber Manusia sebagai peranan penting dalam menyokong pertumbuhan dan kejayaan organisasi kami. Jadi, semua orang berasa seperti di rumah seperti keluarga. Dengan laman web ini kami ingin menjemput anda yang ingin berkembang dan seperti cabaran menyertai Matahari Department Store.
Job Vacancies of PT. Matahari Department Store Tbk
1. Pemasaran Digital - BDO
Tanggungjawab:
Tanggungjawab pencipta kandungan termasuk menghasilkan salinan pemasaran untuk mengiklankan produk kami, menulis jawatan blog mengenai topik yang berkaitan dengan industri dan mempromosikan kandungan SUN di media sosial. Pencipta kandungan mesti mempunyai pengalaman dengan penerbitan digital dan menjana trafik dan arah untuk perniagaan baru.
Merancang, menghasilkan, dan mencipta program kandungan digital untuk digunakan pada semua saluran digital kami, meningkatkan penglibatan dengan penonton kami.
Membangunkan idea kreatif, mewujudkan kesedaran dan minat dalam kumpulan penonton dan pihak berkepentingan kami, memandu lalu lintas untuk melibatkan diri dengan kandungan digital.
Memantau, menganalisis, dan melaporkan prestasi saluran / aktiviti digital menggunakan alat seperti Pengatur Sosial, memberikan maklum balas kepada pengurusan dan data penggunaan untuk memaklumkan aktiviti masa depan.
Mengutamakan dan menjadualkan pekerjaan dengan berkesan, menjangka masalah dan menyesuaikan peruntukan sumber dan masa yang sesuai.
Mengalami pembangunan dan pengurusan kempen media sosial di semua saluran seperti Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Talian dan LinkedIn.
Kemahiran komunikasi bertulis dan lisan yang baik.
Keperluan Seeker Kerja:
Ijazah dari universiti terkemuka, wanita / lelaki maksimum 35 tahun.
Min 2 tahun pengalaman yang relevan dalam pencipta kandungan / penerbitan / kreatif digital.
Pakar pada platform media sosial (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, dan lain-lain)
Kemahiran analitikal yang berorientasikan kuat dan terperinci
Kemahiran komunikasi bertulis dan lisan yang baik.
Mesti mempunyai pengetahuan mendalam tentang gaya hidup fesyen dan rasa perniagaan yang tajam
Fasih berbahasa Inggeris & Komputer
Bersedia ditempatkan di Lippo Karawaci
2. Jurutera Perisian Junior
Tanggungjawab:
Merancang dan membangunkan sistem backend yang sangat berskala, boleh dipercayai, dan toleran kesilapan.
Menyokong pembangunan aplikasi PHP dan Golang.
Keperluan Seeker Kerja:
1-2 tahun pengalaman untuk membangunkan sistem yang selamat dan belakang
Mempunyai pemahaman yang baik tentang Golang, PHP dan Ruby adalah tambahan
Pengalaman pemodelan data untuk RDBMS dan NoSQL
Pengalaman pembangunan berasaskan enjin carian untuk Elasticsearch dan Solr
Mempunyai pemahaman yang baik tentang infrastruktur Awan dalam AWS dan GCP adalah tambah
3. Penganalisis QA
Tanggungjawab:
Semak dan analisa spesifikasi sistem
Bekerjasama dengan Jurutera QA untuk membangunkan strategi dan rancangan ujian yang berkesan
Jalankan kes ujian (manual atau automatik) dan analisa hasil
Menilai kod produk mengikut spesifikasi
Buat log untuk mendokumenkan fasa ujian dan kecacatan
Laporkan pepijat dan kesilapan kepada pasukan pembangunan
Bantu menyelesaikan masalah
Lakukan ujian pasca pelepasan / pasca pelaksanaan
Bekerja dengan pasukan rentas berfungsi untuk memastikan kualiti sepanjang kitaran hayat pembangunan perisian
Keperluan Seeker Kerja:
Pengalaman terbukti sebagai pemeriksa QA atau peranan yang serupa
1-2 + tahun pengalaman dan pengalaman dalam pengurusan projek dan metodologi QA
Keterujaan dengan kerangka Agile dan ujian regresi adalah nilai tambah
Keupayaan untuk mendokumen dan menyelesaikan masalah ralat
Kemahiran komunikasi yang baik dan perhatian kepada perincian
Pemikiran analisis dan kemahiran menyelesaikan masalah
4. Ketua Perkhidmatan Pelanggan
Tanggungjawab:
Anda akan bertanggungjawab untuk menguruskan operasi Pusat Panggilan kami, mengawasi gudang, pemenuhan, dan penghantaran, dan pada peringkat seterusnya menguruskan operasi kedai Omni-Saluran serta apabila kami memperkenalkan ciri seperti pemenuhan kedai, klik dan kumpulkan, kembali ke kedai-kedai, dan sebagainya.
Keperluan Seeker Kerja:
Ijazah Diploma min dari universiti terkemuka
Minimum 8 tahun pengalaman dalam perkhidmatan pelanggan.
Pengalaman dalam industri e-dagang akan menjadi kelebihan
Mempunyai pengalaman untuk mencipta dan mengurus program khidmat pelanggan
Mempunyai kemahiran yang baik untuk mengendalikan latihan untuk khidmat pelanggan
Kemahiran komunikasi dan koordinasi yang baik dan kemahiran interpersonal
Fasih berbahasa Inggeris & Komputer
Bersedia ditempatkan di Halim, Jakarta Timur
Jika Anda cocok dengan kualifikasi & siap menghadapi tantangan, Silakan tulis posisi yang Anda lamar dalam subjek email dan kirimkan lamaran lengkap anda ke recruitment@matahari.com atau Hubungi Human Capital Center PT. Matahari Department Store Tbk Ruko Palais de Europe. Jl. Lavayette No. 26. Lippo Karawaci - Tangerang 15811.
Sekarang ini terdapat lebih daripada 60 bandar raya, Matahari disokong oleh lebih daripada 60,000 orang di kedainya dengan jumlah lebih daripada 6000 pembekal & rakan perniagaan di seluruh Indonesia, dan lebih daripada 90% pembelian langsung diperoleh dari dalam negeri, menjadikannya fenomena yang benar-benar nasional. Barisan eksklusif Sun, yang hanya dijual di kedai-kedai Syarikat, diberi nilai di kalangan jenama bergaya yang paling berpatutan oleh pengguna, dan Matahari secara konsisten diiktiraf sebagai kedai jabatan pilihan Indonesia.
Dengan visi kami menjadi Peruncit Terpilih di Indonesia, Matahari ingin menjadi bukan sahaja rantaian kedai serbaneka terbesar dan paling dipercayai di Indonesia tetapi juga pilihan pertama pelanggan Indonesia untuk semua keperluan fesyen mereka. Matahari akan terus berusaha memenuhi jangkauan pelanggan yang luas, memberikan pengalaman membeli-belah yang berkualiti sesuai dengan selera Indonesia.
Kami secara konsisten menyediakan produk dan perkhidmatan fesyen yang sesuai untuk meningkatkan kualiti hidup pelanggan. Pangkalan pelanggan kami yang semakin meningkat bukan sahaja melibatkan peningkatan lokasi Matahari, tetapi juga menawarkan pilihan pakaian, produk rumah dan kecantikan yang menggembirakan pelanggan dan memenuhi keperluan mereka. Dalam mengekalkan hubungan yang rapat dengan para pelanggan, Matahari berhasrat untuk menyesuaikan diri dengan perubahan gaya hidup pelanggan, menjangka keperluan masa depan, dan memastikan kedai kami kekal sebagai tempat yang menarik untuk berbelanja dengan kakitangan yang bermanfaat dan berpengetahuan. Itulah yang menjadikan kita syarikat pilihan.
PT. Matahari Department Store Tbk. (Matahari) adalah kedai jabatan terbesar dan paling dihormati di Indonesia dan sebagai peneraju pasaran dalam penjualan pakaian, aksesori dan produk kecantikan di segmen gedung jabatan.
Matahari adalah tempat yang tepat untuk bekerja dan meletakkan Sumber Manusia sebagai peranan penting dalam menyokong pertumbuhan dan kejayaan organisasi kami. Jadi, semua orang berasa seperti di rumah seperti keluarga. Dengan laman web ini kami ingin menjemput anda yang ingin berkembang dan seperti cabaran menyertai Matahari Department Store.
Job Vacancies of PT. Matahari Department Store Tbk
1. Pemasaran Digital - BDO
Tanggungjawab:
Tanggungjawab pencipta kandungan termasuk menghasilkan salinan pemasaran untuk mengiklankan produk kami, menulis jawatan blog mengenai topik yang berkaitan dengan industri dan mempromosikan kandungan SUN di media sosial. Pencipta kandungan mesti mempunyai pengalaman dengan penerbitan digital dan menjana trafik dan arah untuk perniagaan baru.
Merancang, menghasilkan, dan mencipta program kandungan digital untuk digunakan pada semua saluran digital kami, meningkatkan penglibatan dengan penonton kami.
Membangunkan idea kreatif, mewujudkan kesedaran dan minat dalam kumpulan penonton dan pihak berkepentingan kami, memandu lalu lintas untuk melibatkan diri dengan kandungan digital.
Memantau, menganalisis, dan melaporkan prestasi saluran / aktiviti digital menggunakan alat seperti Pengatur Sosial, memberikan maklum balas kepada pengurusan dan data penggunaan untuk memaklumkan aktiviti masa depan.
Mengutamakan dan menjadualkan pekerjaan dengan berkesan, menjangka masalah dan menyesuaikan peruntukan sumber dan masa yang sesuai.
Mengalami pembangunan dan pengurusan kempen media sosial di semua saluran seperti Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Talian dan LinkedIn.
Kemahiran komunikasi bertulis dan lisan yang baik.
Keperluan Seeker Kerja:
Ijazah dari universiti terkemuka, wanita / lelaki maksimum 35 tahun.
Min 2 tahun pengalaman yang relevan dalam pencipta kandungan / penerbitan / kreatif digital.
Pakar pada platform media sosial (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, dan lain-lain)
Kemahiran analitikal yang berorientasikan kuat dan terperinci
Kemahiran komunikasi bertulis dan lisan yang baik.
Mesti mempunyai pengetahuan mendalam tentang gaya hidup fesyen dan rasa perniagaan yang tajam
Fasih berbahasa Inggeris & Komputer
Bersedia ditempatkan di Lippo Karawaci
2. Jurutera Perisian Junior
Tanggungjawab:
Merancang dan membangunkan sistem backend yang sangat berskala, boleh dipercayai, dan toleran kesilapan.
Menyokong pembangunan aplikasi PHP dan Golang.
Keperluan Seeker Kerja:
1-2 tahun pengalaman untuk membangunkan sistem yang selamat dan belakang
Mempunyai pemahaman yang baik tentang Golang, PHP dan Ruby adalah tambahan
Pengalaman pemodelan data untuk RDBMS dan NoSQL
Pengalaman pembangunan berasaskan enjin carian untuk Elasticsearch dan Solr
Mempunyai pemahaman yang baik tentang infrastruktur Awan dalam AWS dan GCP adalah tambah
3. Penganalisis QA
Tanggungjawab:
Semak dan analisa spesifikasi sistem
Bekerjasama dengan Jurutera QA untuk membangunkan strategi dan rancangan ujian yang berkesan
Jalankan kes ujian (manual atau automatik) dan analisa hasil
Menilai kod produk mengikut spesifikasi
Buat log untuk mendokumenkan fasa ujian dan kecacatan
Laporkan pepijat dan kesilapan kepada pasukan pembangunan
Bantu menyelesaikan masalah
Lakukan ujian pasca pelepasan / pasca pelaksanaan
Bekerja dengan pasukan rentas berfungsi untuk memastikan kualiti sepanjang kitaran hayat pembangunan perisian
Keperluan Seeker Kerja:
Pengalaman terbukti sebagai pemeriksa QA atau peranan yang serupa
1-2 + tahun pengalaman dan pengalaman dalam pengurusan projek dan metodologi QA
Keterujaan dengan kerangka Agile dan ujian regresi adalah nilai tambah
Keupayaan untuk mendokumen dan menyelesaikan masalah ralat
Kemahiran komunikasi yang baik dan perhatian kepada perincian
Pemikiran analisis dan kemahiran menyelesaikan masalah
4. Ketua Perkhidmatan Pelanggan
Tanggungjawab:
Anda akan bertanggungjawab untuk menguruskan operasi Pusat Panggilan kami, mengawasi gudang, pemenuhan, dan penghantaran, dan pada peringkat seterusnya menguruskan operasi kedai Omni-Saluran serta apabila kami memperkenalkan ciri seperti pemenuhan kedai, klik dan kumpulkan, kembali ke kedai-kedai, dan sebagainya.
Keperluan Seeker Kerja:
Ijazah Diploma min dari universiti terkemuka
Minimum 8 tahun pengalaman dalam perkhidmatan pelanggan.
Pengalaman dalam industri e-dagang akan menjadi kelebihan
Mempunyai pengalaman untuk mencipta dan mengurus program khidmat pelanggan
Mempunyai kemahiran yang baik untuk mengendalikan latihan untuk khidmat pelanggan
Kemahiran komunikasi dan koordinasi yang baik dan kemahiran interpersonal
Fasih berbahasa Inggeris & Komputer
Bersedia ditempatkan di Halim, Jakarta Timur
Jika Anda cocok dengan kualifikasi & siap menghadapi tantangan, Silakan tulis posisi yang Anda lamar dalam subjek email dan kirimkan lamaran lengkap anda ke recruitment@matahari.com atau Hubungi Human Capital Center PT. Matahari Department Store Tbk Ruko Palais de Europe. Jl. Lavayette No. 26. Lippo Karawaci - Tangerang 15811.
Komentar
Posting Komentar